Atnaujinta:   2024-1-17

2023 m. sausio 23 d. Kauno Bernardo Brazdžionio mokyklai suteikta „Erasmus“ akreditacija galiojanti 2023-02-01 – 2027-12-31. Paraišką akreditacijai ir tarpautiškumo strategijai rengė: Diana Medėkšaitė-Balčiūnienė, Sonata Dulinskienė, Rūta Janušonienė.

Erasmus akreditacija
Mokinių mobilumai
Mokytojų mobilumai
Tarptautiniai seminarai
Erasmus akreditacija

Mokinių mobilumai

Lietuva 2023m.
Ispanija 2023m.
Lietuva 2023m.

        #Erasmus+ programos trumpojo mokinių grupinio mobilumo projektas 2022-1-EL01-KA121-SCH-000058658 sėkmingai finišavo gruodžio 10-15 d. Kauno Bernardo Brazdžionio mokykloje. Projektas buvo vykdomas kartu su Graikijos Koropi 3-ojo licėjaus gimnazijos mokiniais ir mokytojais. Su nerimu ir jauduliu mokiniai, jų tėveliai, mokytojos Aušra Spingytė ir Sonata Dulinskienė sekmadienį laukė svečių Kauno geležinkelio stotyje. Tik pamačius graikus visų veiduose nušvito laimės šypsenos, naujų patirčių galimybės.
Pirmadienį projektinės veiklos prasidėjo mokyklos pastate Partizanų g. 22. Veiklas vykdantiems mokiniams istorijos mokytoja Gintarė Urbaitytė papasakojo apie Lietuvos istoriją, bibliotekininkė Aistė Vasiliauskienė dalyviams pateikė graikiškų ir lietuviškų žodžių prasmės žaidimą, o muziejininkė Valerija Adomkienė pravedė edukaciją, kurioje svečiai turėjo galimybę nusipinti Advento vainiką bei paskanauti kūčiukų. Antradienį mokiniai kartu su muzikos mokytoja Sonata Keibiene ir lietuvių kalbos mokytoja Rita Jurkšiene žaidė smagius lietuvių liaudies žaidimus, vėliau svečiai su tautodailininke Rasa Jezerskiene dekoravo kraičio skrynias, kurios iškeliavo į Koropi miestelį Graikijoje. Trečiadienį svečiai aplankė sostinę Vilnių. Ketvirtadienį projekto veiklos persikėlė į kitą pastatą Radvilėnų plente. Kartu su muzikos mokytoja Rita Kijauskiene visi dalyviai šoko, ragavo lietuviškos virtuvės patiekalus. Projekto dalyviai taip pat aplankė šalia esančią šv. Antano parapijos bažnyčią, apie jos istoriją papasakojo klebonas Evaldas Vitulskis. Projekto veiklų refleksiją įprasmino - Erasmus+ programos ir žmogiškųjų vertybių Draugystės namo statyba. Pastačius didžiulį namą, mokiniams jau buvo nebaisu nuvykti į Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus padalinį, unikalų, turbūt vienintelį pasaulyje Velnių muziejų. Muziejaus gidė dalyvius supažindino su lietuviškąja mitologija, buvo įžvelgti graikų ir lietuvių mitologijos veikėjų panašumai ir skirtumai. Sugrįžus iš muziejaus, Radvilėnų pl. mokyklos pastate, mokyklos direktorė Danguolė Deobald dalyviams įteikė Erasmus+ programos projekto sertifikatus ir padėkojo už sėkmingą bendradarbiavimą.

Ispanija 2023m.

        Erasmus+ programa šiuolaikiniam XXI amžiaus žmogui atveria kelią į pasaulį. Jos dėka kiekvienas Europos Sąjungos pilietis gauna mokymosi ir tobulėjimo galimybę, nepaisant amžiaus, lyties ar gebėjimų. Šių metų birželio 13-17 dienomis 8 mūsų mokyklos 5ar ir 6ar klasių mokiniai, mokytojos A. Spingytė, R. Janušonienė, S. Dulinskienė ir socialinė pedagogė V. Giedraitienė dalyvavome trumpąjame mokinių mobilume Ispanijoje. Lankėmės El Fabraquer mokykloje, kur susipažinome su mokyklos direktore P. Albala, mokytojais ir mokiniais, apžiūrėjome mokyklos erdves. Mūsų mokiniai turėjo galimybę susipažinti su ispanų mokymosi ypatumais, kartu dalyvavo pamokose ir laisvalaikio veiklose. Abiejų šalių mokiniai buvo atlikę namų darbus, paruošę pristatymus apie save, savo šalį. Mokiniai dirbo grupėse, ruošė plakatus apie Lietuvą ir Ispaniją, dainavo dainas, kartu žaidė edukacinius žaidimus. Mokymasis vyko ne tik mokykloje. Mūsų Erasmus+ koordinatorius Ispanijoje V. Zurita suorganizavo edukacijas kitose erdvėse. Mums buvo suteikta garbė apsilankyti El Campello miesto rotušėje ir susipažinti su miesto meru J. Berenguer, pamatyti svarbiausias miesto lankytinas vietas, muziejus, parkus. Buvome pakerėti Viduržemio jūros ir kalnų grožio. Nuostabus kraštovaizdis įkvėpė mokinius ir mokytojus pasidomėti Ispanijos kultūra, istorija, šių dienų aktualijomis. Esame labai dėkingi Erasmus+ programos koordinatoriui V. Zuritai už priėmimą, nuoširdų rūpestį viso vizito metu, suorganizuotas edukacines veiklas. Labai džiaugiamės draugiškomis, geranoriškomis, šiltomis ispanų šeimomis, kurios į savo namus priėmė 4 mūsų mokinius ir jais rūpinosi kaip savo vaikais. Apibendrindami teigiame, kad Erasmus+ programa davė galimybė plėsti mokinių ir mokytojų akiratį, ugdyti kūrybingą ir atsakingą asmenybę, stiprinti kultūrines, socialines ir emocines, bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas, gilinti anglų kalbos žinias ir mokytis ispanų kalbos.

Mokytojų mobilumai

Turkija 2023m.
Kipras 2023m.
Prancūzija 2023m.
Turkija 2023m.

         Kauno Bernardo Brazdžionio mokyklai šiais metais suteikta Erasmus+ akreditacija 2022-1-LT01-KA120-SCH-000109458 iki 2027 metų ir gauta Erasmus+ dotacija 2023-1-LT01-KA121-SCH-000135044. Birželio mėnesį įvyko pirmasis mobilumas, kai mokyklos 5 AR klasės mokiniai dalyvavo grupiniame mokinių mokymosi mobilume Ispanijoje. Vėliau mokytojai siekdami numatytų Erasmus+ programos ir tarptautiškumo strategijos tikslų lavinant demokratijos ir tolerancijos kompetencijas, sėkmingai taikyti naujus įtraukiojo ugdymo metodus ugdymo procese bei užtikrinti ugdymo kultūrą ir kūrybiškumą organizacijoje, remiantis Europos šalių tarpkultūriniu bendradarbiavimo principu, dalyvavo trijuose mobilumo kursuose - Prancūzijoje, Kipre, Stambule. Šiuo metu mokyklos darbuotojos dalyvauja individualaus mobilumo kursuose Graikijoje, Atėnuose, kuriuose gilina žinias apie specialiųjų poreikių mokinių įtraukimą klasėje ir už jos ribų.

        Šių metų lapkričio 13 – 17  dienomis Stambule, Turkijoje, Kauno Bernardo Brazdžionio mokyklos bendruomenės narės: direktorė Danguolė Deobald, pavaduotoja Milda Kivarė, bibliotekininkė Aistė Vasiliauskienė ir pavaduotoja Diana Medėkšaitė-Balčiūnienė dalyvavo Erasmus+ programos individualaus mobilumo kursuose „Stress management and leadership“. Kursus organizavo Dermen Bilisim AS – tai unikali organizacija, mažinanti atotrūkį tarp akademikų ir mokytojų. Organizatoriai bendradarbiauja su septyniais prestižiniais Turkijos universitetais bei mokytojais. Pastarieji mobilumo dalyvėms pasiūlė vertingas profesinio tobulėjimo galimybes, apimančias platų švietimo sektorių spektrą, kuriame įtraukti mokyklinio, suaugusiųjų ir profesinio švietimo vadybos problematika ir jų sprendimo būdai. Mobilumo dalyvėms kursus vedė žymus  prof. dr. Oğuz Özyaral (https://www.oguzozyaral.com) ir anglų kalbos mokytoja Gülden Bayrak. Paskaitų metu buvo analizuoti šie aspektai: lyderystės ir streso ryšys, streso šaltiniai lyderiams, savęs suvokimo svarba valdant stresą, veiksmingo streso valdymo lyderystės strategijos, komunikacijos vaidmuo valdant stresą, palankios darbo aplinkos kūrimo strategijos, streso valdymo nauda, sėkmingų lyderių, kurie efektyviai valdė stresą atvejų analizė.  Mobilumo dalyvėms buvo sudaryta unikali galimybė apsilankyti Nişantaşı Anatolijos vidurinėje  mokykloje, kuri įsikūrusi  centriniame Şişli Stambulo rajone. Ši mokykla pasižymi itin aukštais ugdymo rezultatais, ją pabaigę mokiniai lengvai įstoja į aukštąsias Turkijos mokyklas, universitetus. Šiame mobilume dalyvės taip pat susipažino su Turkijos švietimo sistema ir buvo pakviestos audiencijai pas Sevgi Yücel nacionalinio švietimo direktorę. Susitikimo metu buvo aptartos aktualios lyderystės ir streso valdymo galimybės nelengvame nūdienos socialiniame kontekste.

          Atliepdamos į Erasmus+ programos tikslus projekto dalyvės taip pat susipažino su Turkijos kultūra ir papročiais. Mobilumo savaitės metu aplankė garsiuosius Topkapi ir Dolmabahce rūmus, pamatė žymųjį Galatos bokštą, o plaukdamos Bosforo sąsiauriu turėjo galimybę pabūti dviejų žemynų apsuptyje.

Kipras 2023m.

               Spalio 20-27 d. Kauno Bernardo Brazdžionio mokyklos mokytojos Aušra Spingytė, Jolita Stankevičienė, Sonata Dulinskienė, Rūta Janušonienė ir Skaistė Bajorinaitė-Kasparavičienė dalyvavo ERASMUS+ mokytojų mobilume „21st century learning and teaching with STEAM education practices“ Pafose, Kipre. Mobilumo tikslas buvo suteikti mokytojams esminių mokymo įgūdžių ir žinių apie STEAM naudojimą pamokose, o ypač kompiuterinių technologijų mokymo ir meno integraciją, padedančią ugdyti mokinių gebėjimus kelti klausimus, dialogo kūrimą ir kritinį mąstymą.

              STEAM veiklų metu mokytojai turėjo pasirinkti paveikslą, nutapytą kubizmo stiliaus atstovo paaiškinti terminą „kubizmas“ ir rasti terminus, reikalingus pasirinkto paveikslo aptarimui, pastebėti skirtingas geometrines formas paveiksle, jas išanalizuoti ir nupiešti autoportretą naudojant įvairias geometrines formas. Kita veikla buvo – susipažinimas su Google CS First įrankiu ir jo naudojimas praktiškai. Mokytojai sėkmingai pritaikė blokinio kodavimo pagrindus praktiškai. Google CS First įrankis yra pilnai parengtas mokymui, paprastas naudoti. Nereikalinga darbo kompiuteriu patirtis nei mokiniams, nei mokytojams. Tai lanksti programa, tinkama įvairių dalykų mokymui. Kita programa, su kuria mokytojai susipažino ir išbandė – Scratch. Scratch yra blokais pagrįsta vaizdinio programavimo kalba. Naudodami pateiktą vaizdinę medžiagą galima kurti animacijas, tekstą, istorijas, muziką ir kt. Programa leidžia mokytojams kurti konceptualias ir vaizdines pamokas bei užduotis su animacijomis, kurios padeda vizualizuoti sudėtingas sąvokas, taip pat viktorinas, žaidimus ir pamokas su interaktyviais elementais. Naudodami Scratch mokiniai gali suprasti programavimo logiką ir kūrybiškai kurti bei bendradarbiauti, programuoti savo interaktyvias istorijas ir žaidimus. Šio proceso metu mokomasi spręsti problemas, kurti projektus, kūrybiškai išreikšti save kompiuteriu. Mobilume dalyvavę mokytojai ne tik įvaldė įvairius STEAM mokymo įrankius, bet išmoko kurti Google svetaines. Šis tinklalapių kūrimo įrankis, apimantis „Google“ dokumentus, „Google“ skaičiuokles, „Google“ skaidres, „Google“ piešinius, „Google“ formas, puikiai tinka informacijos pateikimui, bendravimui ir bendradarbiavimui. Mokiniams padeda pristatyti savo sukurtus darbus klasei, mokyklai ar dar platesnei auditorijai ir taip jų darbai tampa sverbesni ir autentiškesni.

              Po mobilumo Pafose mokytojai įvaldė STEAM mokymo praktiką, kuri padės geriau integruoti technologijas klasėje, sukurti ir valdyti internetinę klasę, naudotis įvairiomis IKT priemonėmis ir kurti interaktyvias pamokas mokiniams. Taip pat suprasti ir naudoti projektinį ir tyrimais pagrįstą mokymąsi. Šio mobilumo metu mokytojai sužinojo kaip palengvinti darbą su mokiniais prisitaikant prie 21 amžiaus paauglių ugdymo ypatumų, kaip padaryti mokymosi procesą įdomesnį, įtraukiant daugiau technologinių mokymosi platformų ir įrankių. Tai leis mokytojams ir toliau sėkmingai įgyvendinti STEAM projektus su įvairaus amžiaus mokiniais, kalbų, menų, technologijų mokytojais.

Prancūzija 2023m.

           Auklėjant ir ugdant jaunąją kartą, šiuolaikiniam mokytojui  jau neužtenka vien tik skaityti knygas, vartyti žinynus, enciklopedijas ar rinkti medžiagą internetinėse svetainėse. Kad mokytojas taptų asmenybe ir jo pamokos būtų įdomios ir naudingos mokiniui, būtina šviestis ir plėsti akiratį. Todėl artėjant naujiems mokslo metams, siekiant kokybiškos pamokos turinio perdavimo, Kauno Bernardo Brazdžionio mokyklos mokytojai ir toliau sėkmingai vykdo Erasmus+ trumpojo mobilumo programą.

          Šių metų rugpjūčio 20-27 dienomis mes, anglų kalbos vyresniosios mokytojos Aušra Spingytė, Sonata Dulinskienė ir lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Rūta Janušonienė, lankėmės  Prancūzijoje, Paryžiuje ir tobulinomės Europass Teacher Academy organizuotuose kursuose ,,Į mokinį orientuota klasė: mokytojai kaip aktyvaus mokymosi skatintojai“ („Student-Centered Classroom: Teachers as Promoters of Active Learning“). Kursuose pagilinome  žinias apie efektyvios ir šiuolaikiškos klasės valdymą, skatinantį dalyvauti ir įsitraukti į mokymą(si) naudojant naujausius metodus ir priemones. Interaktyvių veiklų metu sužinojome, kaip kurti į mokinį orientuotą mokymosi aplinką. Į mokinį orientuoti metodai yra pranašesni už tradicinį, į mokytoją orientuotą požiūrį į ugdymą. Jie skatina mokinių savarankiškumą ir bendradarbiavimą, taip pat pagerina trumpalaikę ir ilgalaikę atmintį, kritinį mąstymą, problemų sprendimo įgūdžius, skatina pasitikėjimą savimi ir motyvaciją. Kursų Paryžiuje metu įgijome ne tik teorinių žinių, bet ir pagilinome praktinius įgūdžius, kaip taikyti šiuolaikiškus mokymo metodus („apversta klasė“, projektinis ir probleminis mokymasis, atvejo analize ir tyrimais pagrįstas mokymasis), kuriuos aktyviai taikysime pamokų metu. Kursų metu praktiškai išbandėme mobiliųjų programėlių taikymą ugdymo procese. Viena iš rekomenduojamų programėlių „Goosechase“ aktyviai įtraukia mokinius į mokytojo parinktas STEAM veiklas, suteikia laisvę rinktis užduočių atlikimo eiliškumą ir leidžia mokytojui realiu laiku sekti mokinių progresą. „EdTed“ platforma yra puikus resursų šaltinis užsienio kalbų, gamtos, istorijos ir kitų dalykų mokytojams. Jie turi prieigą prie kokybiškų ir įdomių vaizdo įrašų aktualiomis temomis, kuriuos gali redaguoti pagal pamokos užduotis. „Padlet“ programėlės pagalba galima efektyviai organizuoti  visos klasės ir grupėse dirbančių mokinių veiklas.

            Šie kursai mums buvo naudingi ne tik teorinėmis ir praktinėmis žiniomis, bet ir Paryžiaus istoriniu ir kultūriniu kontekstu. Pasak, rašytojos Jurgos Ivanauskaitės, juk ,,niekas taip neatpalaiduoja ir neišlaisvina žmogaus kaip kelionė, išsiveržimas iš senos aplinkos ir naujų vietų magija. Keliaudami mes ne tik pažįstame pasaulį, atrandame nematytas šalis, bet ir atveriame slapčiausius savo sielos kampelius.“ Paryžius mus pakerėjo, nes tai vienas gražiausių ir romantiškiausių miestų, kuriame gausu parkų, muziejų, paminklų, meno galerijų. Prancūzijos sostinėje gyvenome 7 dienas, todėl turėjome laiko pajausti miesto gyvenimo ritmą ir susipažinti su svarbiausiais kultūriniais ir istoriniais objektais. Lankėmės Luvro muziejuje - tai buvę Prancūzijos karalių rūmai Paryžiaus centre tarp dešiniojo Senos kranto ir Rue de Rivoli. Šis muziejus šiuo metu yra vienas žymiausių pasaulyje. Didžiulį įspūdį paliko ir diena praleista Versalio rūmuose ir soduose. Tai garsiausias prancūzų baroko ir klasicizmo šedevras - buvusi Prancūzijos karališkoji rezidencija, maždaug 20 km nuo sostinės. Visais laikais Prancūzija išsiskyrė kaip klestinčios kultūros šalis. Dailė, teatras, šokis garsina šios šalies vardą, tačiau svarbus dėmesys yra skiriamas ir prancūzų literatūrai – ši šalis tapo namais daugybei talentingų rašytojų, kurių kūriniai yra išversti į šimtus kalbų, gavo nemažai apdovanojimų ir yra aktualūs nūdienos skaitytojams. Viktoras Hugo geriausiai visiems pažįstamas prancūzų rašytojas, kurio namuose – muziejuje lankėmės, kurio indėlis į romantizmo epochos literatūrą yra neabejotinas. Jo vardas sietinas su ,,Vargdieniais“ ir ,,Paryžiaus katedra.“ Taigi, norėdamos pamatyti Paryžiaus baziliką kopėme į aukščiausią Monmarto kalvą (130 m), nuo kurios grožėjomės miesto panorama. Dar nuostabesnis vaizdas atsiveria nuo Eifelio bokšto, iš paukščio skrydžio žiūrėjome į Paryžių ir supratome, kad ,,svarbiausi dalykai akims nematomi.“ Vaikščiodamos siauromis Paryžiaus gatvelėmis, stebėjome istorinės atminties palikimus, žmones, gėrėjomės gamta ir suvokėme, kad  Prancūzijoje grožis, stilius ir žavesys neturi galiojimo datos, todėl bent kartą gyvenime jį būtina aplankyti.

           Grįžusios iš kursų pasidalinome su mokyklos mokytojais  įgyta patirtimi, supažindinome su interaktyviais, į mokinį orientuoto mokymosi įrankiais ir paskatinome bendruomenės narius aktyviau įsitraukti į Erasmus+ programos veiklas, nes ši programa padeda plėsti akiratį, suteikia pridedamąją vertę darbui, skatina dalintis mokslo žiniomis su mokyklos pedagogais siekiant mokinių mokymosi pažangos.

 

Tarptautiniai seminarai

Latvija 2023m.
Švedija 2023m.
Latvija 2023m.

         Rugsėjo 27 – 29 dienomis mūsų mokyklos psichologė Jekaterina Gavrilova dalyvavo programos „Erasmus+“ TBV  teminiame seminare “Inclusion&diversity: capacity building for successful implementation”  (Įtrauktis ir įvairovė: gebėjimų stiprinimas sėkmingam  projektų įgyvendinimui) Latvijoje.

           Seminare iš viso dalyvavo 85 dalyviai:  iš Lietuvos, Latvijos, Austrijos, Belgijos, Suomijos, Airijos, Vokietijos, Islandijos,  Olandijos, Lenkijos, Rumunijos, Slovakijos ir Turkijos.

             Renginio dalyviai turėjo galimybę sužinoti apie įtrauktį ir įvairovę Europos politikos ir Erasmus+ programos kontekste, pagilinti supratimą apie vieną iš horizontalių Erasmus+ programos prioritetų „Inclusion and diversity“, taip prisidedant prie sėkmingesnio projektų įgyvendinimo švietimo srityje. Seminaro metu dalyviai keitėsi gerąja patirtimi  ir įgijo gilesnių žinių, įgyvendinant sėkmingus Erasmus+ projektus, akcentuojant įtraukties aspektą.  

            Pagrindinė Inclusion and Diversity prioriteto užduotis – į Erasmus+ programos veiklą įtraukti vis daugiau ribotų galimybių turinčių žmonių, pašalinant bet kokias esamas kliūtis. Mokymų metu buvo pabrėžiama, kad svarbu plėsti programos apimtį ir programos „Erasmus+“ veiklas,  padaryti prieinamas vis didesniam dalyvių ratui. Taip skatinti  įtraukios aplinkos kūrimą bei mokymosi mobilumo ir bendradarbiavimo veiklą,  pagal kiekvieno žmogaus poreikius.

 

Švedija 2023m.

Erazmas Roterdamietis, vienas garsiausių Nyderlandų humanistų ir filosofų, mėgo keliones bei atradimus. Neveltui šio ypatingo žmogaus vardas buvo suteiktas švietimo mainų programai ir šiais laikais „Erasmus“ jau plačiai žinomas kaip akronimas, apibūdinantis tarptautines Europos studentų ir mokinių mainų programas. „Erasmus+“ akreditacija suteikiama bendrojo lavinimo, profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo įstaigoms, parengusioms kokybišką mobilumo veiklos planą ir siekiančioms organizacijos plėtros bei bendradarbiavimo su kitų Europos šalių švietimo organizacijomis. Kauno Bernardo Brazdžionio mokykla džiaugiasi gavusi Erasmus+ akreditaciją 2023-2027 metams ir patekusi į negausų akredituotų įstaigų ratą.

Šių metų balandžio 25-28 dienomis mūsų mokyklą atstovaujanti mokytoja Sonata Dulinskienė dalyvavo Helsingborge, Švedijoje vykusiame tarptautiniame seminare, skirtame akredituotoms Erasmus+ organizacijoms, kurio metu buvo galima pasidalinti iššūkiais, išgirsti atsakymus į iškilusius klausimus, išvysti gerosios patirties pavyzdžius ir užmegzti kontaktus su būsimais veiklų partneriais. Seminarą „Creating contacts for accredited organisations 3.0“ organizavo Švedijos aukštojo mokslo taryba. Renginyje dalyvavo 108 dalyviai iš 21 Europos šalies. Keturias dienas bendrojo lavinimo, profesinių mokyklų ir suaugusiųjų švietimo sektoriaus atstovai intensyviai mokėsi, dirbo, bendravo ir bendradarbiavo.

Renginys prasidėjo Nyderlandų lektoriaus Arjaan Verdooren paskaita apie įtrauktį. Lektorius dar mokydamasis universitete susidomėjo tarpkultūriniu bendravimu. Jis ne tik skaito paskaitas Amsterdamo (Nyderlandai) ir Goteborgo (Švedija) aukštosiose mokyklose, bet ir veda mokymus įvairiose organizacijose ir kompanijose,  nuo mokyklų iki futbolo komandų. Arjaan Verdooren yra bendraautoris knygos „Įvairovės kompetencija – susitinka ne kultūros, bet žmonės“. Lektorius seminaro dalyvius supažindino su „tarpkultūrinės brandos“ sąvoka, paaiškino, kaip ji palaipsniui kinta nuo pradinio lygmens, kai mums viskas atrodo tik gerai arba blogai, iki brandos, kai sugebame suprasti individualią ir kolektyvinę įtaką socialinėms sistemoms, gebame užmegzti ir palaikyti prasmingus santykius su įvairiais žmonėmis, net ir tais, kurių nuomonė su mūsų nesutampa. Pateikęs gyvenimiškų pavyzdžių, lektorius paminėjo aspektus, dėl kurių kai kuriuos žmones išskiriame ir atstumiame. Tai gali būti lytis, rasė, tautybė, religinės nuostatos, politinės pažiūros, socialinis ar ekonominis statusas ir pan. Anot lektoriaus, jei žmonių aktyviai neišskiriame kaip kitokių, tai dar nereiškia, kad mes visus priimame ir įtraukiame.

Savo patirtimi renginio metu pasidalino dvi Švedijos ir Italijos mokytojos bei Erasmus+ programos koordinatorės. Jų nuomone, Erasmus+ akreditacijos nauda mokymo įstaigoms didžiulė. Mokiniams bei studentams sudaromos sąlygos vykti į trumpalaikius ir ilgalaikius mobilumus, o mokytojams – dalyvauti kursuose bei darbo stebėjimo vizituose. Tai galimybė visiems pagerinti anglų bei kitų užsienio kalbų žinias, patobulinti skaitmeninių technologijų naudojimo kompetenciją. Tarptautinės veiklos skatina iniciatyvumą, aktyvumą, lavina bendravimo, bendradarbiavimo, darbo komandoje, viešojo kalbėjimo, kritinio mąstymo ir problemų sprendimo įgūdžius, padeda priimti ir toleruoti individualius ir kultūrinius žmonių skirtumus.

Organizatoriai dalyviams pagal jų darbo specifiką sudarė galimybes apsilankyti įvairaus tipo Švedijos mokyklose, nuo pradinių iki profesinių. 5-8 dalyvių grupeles lydėjo vietiniai mokytojai bei Nacionalinių agentūrų atstovai. Buvo įdomu betarpiškai pabendrauti su mokytojais ir administracijos atstovais, pamatyti mokyklų erdves, sutikti mokinius. Straipsnio autorė apsilankė Angelholmo pradinėje mokykloje, kur buvo nustebinta naujai pastatytos mokyklos dydžio bei priemonių gausos. Mokiniai su svečiais drąsiai bendravo, domėjosi, iš kur kiekvienas atvyko ir kaip mums patinka jų mokykla. Mokytojai atvirai atsakė į visus klausimus, net ir apie pinigus, darbo valandas ir atmosferą mokykloje. Įsiminė šios mokyklos direktorės žodžiai, kad svarbiausia jų mokyklos dalis yra draugiškas ir vienas kitą palaikantis kolektyvas, kad būtent žmonės kuria mokyklą.

Kiekvieną dieną be paskaitų ir vizitų organizatoriai sudarė sąlygas dalyviams mokytis vieniems iš kitų. Visi noriai įsitraukė į grupines veiklas, diskusijas, išbandė aktyvius mokymosi metodus. Buvo bandoma rasti atsakymus į dažniausius ką tik Erasmus+ akreditaciją gavusių dalyvių klausimus: kaip susirasti ir išlaikyti gerus partnerius, kaip „tilpti“ į biudžetą, kaip suplanuoti tinkamas veiklas, kaip atrinkti mokinius mobilumams, kaip įtraukti kolegas ir mažiau galimybių turinčius mokinius ir kt. Visi dalyviai gavo progą pasidalinti savo mintimis ir idėjomis, susirasti bendraminčių ir partnerių būsimoms Erasmus+ projekto veikloms.

Džiugu, kad naujai akredituotų įstaigų atstovams sudaromos sąlygos susitikti su Erasmus+ projektų senbuviais, išgirsti patarimus ir atsakymus į aktualius klausimus, pasidalinti savo iššūkiais ir pasiekimais.

Parengė Sonata Dulinskienė,

Kauno Bernardo Brazdžionio mokyklos anglų kalbos vyresnioji mokytoja.

Pranešime atsispindi autorės požiūris, Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija nėra atsakingi už pateikiamos informacijos turinį.

Projektą finansuoja Europos Komisija.

 

 

Kauno Bernardo Brazdžionio mokyklos tarptautinių projektų mobilumo įgyvendinimo organizavimo tvarkos aprašas (PDF)


Atrankos į Erasmus+ programos projekto 2023-1-LT01-KA121-SCH-000135044 mobilumus mokiniams ir mokyklos darbuotojams (PDF)